باتری پژو 405
پست شده در ایران خودرو

باتری پژو 405

باتری پژو 405

باتری خودرو یکی از اصلی ترین بخش های خودرو می باشد. هنگامی بررسی این قطعه مواردی مانند ابعاد و نیز شدت جریان این قطعه را به آمپر مورد بررسی قرار می دهند. در این مطلب تصمیم داریم به تمامی سوالات شما درباره باتری 405 پاسخ دهیم. مدل های مختلف خودروی 405 دارای سیستم های برق و قدرت یکسانی می باشد. در ادامه درباره باتری 405 توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد. اگر شما هم صاحب این خودرو هستید با ما همراه باشید.

باتری پژو 405

باتری‌ پژو ۴۰۵ در تمام مدلهای پژو 405 (GLX-GLI-SLX) در حالت فابریک 12 ولت و دارای جریان 66 آمپر-ساعت است. این باتری جوابگوی نیازهای این خودرو در حالت عادی است و اگر بر روی ماشین خود مصرف کننده های بیشتری نظیر دزدگیر، سیستم‌های صوتی و تصویری، لامپ‌هایی با جریان بالا نظیر زنون و هدلایت نصب نموده اید بایستی باتری قوی‌تر از 66 آمپر نصب نمایید در این شرایط بهتر است باتری ماشین شما ۵ الی ۱۰ آمپر جریان بیشتری نسبت به حالت فابریک خود داشته باشد که این به علت مصرف برق بیشتر است.

متاسفانه در ۲ سال اخیر کارخانه ایران خودرو جهت کاهش هزینه تولید اقدام به نصب باتری ۶۰ امپر روی پژو ۴۰۵ کرده است که از نظر اکثر کارشناسان برق خودرو توان لازم برای تجهیزات برقی پژو ۴۰۵ را تامین نمی‌کند.

باتری پژو ۴۰۵ در ابعاد ۲۷.۵*۱۸*۲۰ که به ترتیب طول، عرض و ارتفاع آن است. بسته به کارکرد شما باتری‌ ماشین پژو ۴۰۵ را می‌توان تا ۹۰ آمپر هم اضافه کرد. اما تحقیقات نشان داده که جریان ۷۴ آمپر آن برای پژو ۴۰۵ مناسب‌تر است. از آنجایی که باتری اتمی طول عمر بیشتری دارد لذا در دراز مدت و از نظر اقتصادی استفاده از ان برای مالکان پژو ۴۰۵ به صرفه‌تر است.

همانطور که ابتدا گفتیم باتری ماشین پژو ۴۰۵ تا ۹۰ آمپر هم قابل نصب است اما به دلیل اینکه این باتری از نظر ابعاد بزرگتر می‌باشد نصب این باتری بعدا مشکل‌ساز خواهد شد. پس به همین علت توصیه ما استفاده از باتری‌هایی با جریان ۷۴ آمپر برای خودرو پژو ۴۰۵ است.

  • ظرفیت باتری:60 آمپر ساعت – 66AH
  • ولتاژ باتری: 12 ولت
  • مدل باتری: سیلد اتمی
  • چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ
  • ابعاد:۲۷.۵*۱۸*۲۰

شدت جریان باتری 405

یکای آمپرساعت نشان دهنده این موضوع است که باتری ما چه میزان انرژی الکتریکی را ذخیره می کند. البته که خرید باتری متناسب با آمپرساعت مدنظر ما بستگی به عوامل زیر دارد:

  • ایا خودروی شما یک خودروی شخصی می باشد و یا عضوی از سیستم تاکسیرانی کشور می باشد؟
  • آیا خودروی شما دارای تجهیزات پیشرفته زنون و نیز سیستم های پیشرفته صوتی می باشد؟

درصورتی که از خودروی شخصی برخوردارید یک باتری 66 آمپرساعت هم برای شما کافی است. اما اگر خودروی شما یک تاکسی عمومی است که ساعت های بسیاری در طول روز کار می کنید بهتر است به سراغ باتری های 74 آمپرساعت بروید. بدلیل اینکه این خودرو یک خودروی پرمصرف از نظر سیستم صوتی می باشد بهتر است به سراغ یک باتری 74 میلی آمپر ساعت بروید.

نگاهی به مشخصات باتری فابریک 405

اگر باتری 405 شما به صورت فابریک تولید شده باشد باید این باتری یک باتری 66 آمپرساعت اسید شارژ دارای ابعاد 28 سانتی متر در 18 سانتی متر در 19 سانتی متر باشد. در اصطلاح تخصصی به این محصول یک باتری 66 میلی آمپرساعت L3 گفته می شود. خودروی 405 دارای فضای بزرگی برای تعبیه کردن باتری می باشد. برای تعبیه کردن این باتری درست مانند خودروی سمند فضایی در سمت راست خودرو قرار داده شده است.  در این فضا به راحتی می توان یک باتری 28*18*19 سانتی متر را نصب کرد.

لیست قیمت باتری 66 آمپر

لیست قیمت باتری 66 آمپر برای خودرو پژو 405 در جدول زیر قابل مشاهده و خرید است:

Filters Sort results
Reset Apply

لیست قیمت باتری 74 آمپر

لیست قیمت باتری 74 آمپر برای خودرو پژو 405 در جدول زیر قابل مشاهده و خرید است:

Filters Sort results
Reset Apply

یک اشتباه در خرید باتری 405

بسیاری از افراد فکر می کنند که الزاما باید باتری را با بالاترین میزان آمپرساعت خریداری کنند. اما این طرز فکر غلط است. شما باید باتری را متناسب با آمپرساعتی که با خودروی شما سازگار است خریداری کنید. باتری خوب باید به درستی شارژ و نیز دشارژ شود. اگر باتری خودروی شما آمپرساعت بیش از اندازه بالایی داشته باشد ممکن است عملیات سولفاته شدن باتری تسریع شود.

اما طرز فکر دیگری که در این باره وجود دارد و در دسته طرز فکر های نادرست دسته بندی می شود این است که نباید باتری با آمپرساعت بالاتر از خودرو را خریداری کرد. چرا که ممکن است سیستم برق خودرو تحت فشار قرار گیرد. اما باید گفت که این طرز فکر هم درست نیست. زیرا تمامی باتری ها دارای ولتاژ 12 آمپری می باشند. فرقی نمی کند که چه میزان آمپرساعت, از 35 تا 220 آمپرساعت برای باتری شما تعریف شده باشد.

خرید باتری پژو 405

باتری رسالت به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و UPS و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد. باتری رسالت به صورت شبانه روزی و در تمام ایام سال، حتی تعطیلات رسمی باز بوده و به ارائه خدمات میپردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برق خودرو پژو 405 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری، شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. تمامی باتری‌های ارائه شده توسط تیم باتری رسالت دارای گارانتی هستند.

شماره تماس:

۰۹۱۲۲۴۳۴۶۷۴
۷۷۸۰۵۴۰۵
۷۷۸۰۹۳۵۸

باتری مخصوص خودروی پژو 405

دو نوع شناخته شده سیلد و نیز اسیدشارژ مهم ترین انواع باتری های مخصوص خودرو می باشند. نسبت به مورد اول روش تولید اسیدشارژ, یک روش تولید قدیمی می باشد. هرچه زمان جلوتر رفت روش اسیدشارژ جای خود را به روش سیلد داد. باتری های اسیدشارژ در ساختار خود دارای بخش های 6 گانه ای هستند که در خود دارای ماده ای الکترولیت می باشند. شما باید هر شش ماه یکبار نگاهی به سطح این ماده الکترولیت کنید.

درصورتی که سطح این ماده الکترولیت کم شده است باید به آن آب مقطر اضافه کنید. اما در باتری های سیلد این خبر ها نیست. چرا که خانه های شش گانه وجود ندارد و به همین دلیل نیازی نیست که چند وقت یکبار به این فضا سری بزنید. البته که تفاوت های این دو نوع باتری یعنی باتری های اسیدشارژ و نیز باتری های سیلد بیشتر از اینهاست. باتری های سیلد از صفحات پهن تری برخوردار بوده و البته که دشارژ خود به خودی آن کمتر می باشد.

عمر باتری پژو 405 چقدر است؟

باتری پژو 405 حدودا ۲ الی ۳ سال عمر مفید معادل ۵۰۰۰۰ کیلومتر عمر مفید خواهد داشت. لازم به ذکر است عمر باتری وابسته به نحوه کارکرد و تعداد استارت خودرو نیز دارد. برای خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌ها عمر باتری ماشین کمتر از مقدار میانگین است.

بهترین باتری برای پژو 405

بهترین باتری برای پژو 405 صبا واریان، اوربیتال سیلور و سوزوکی است.

آیا برای حمل و نصب باتری میبایست هزینه ای پرداخت نمایم؟

خیر، هزینه حمل، نصب و تست باتری در محل کاملا توسط باتری رسالت رایگان بوده و هیچ هزینه دیگری از شما دریافت نخواهد گردید.

آیا تحویل داغی باتری فرسوده ضروری است؟

بله، قیمت های محاسبه شده در سایت ما با احتساب دریافت داغی باتری فرسوده می باشد و قیمت داغی باتری از آن کسر گردیده است. در صورت نبود داغی باتری فرسوده بابت هر آمپر کسری، داغی مبلغی به قیمت باتری پژو 405 اضافه میگردد.

آیا میتوانم باتری با ظرفیت بالاتر در پژو 405 استفاده نمایم؟

بله، باتری با ظرفیت بالاتر قدرت آمپردهی بیشتر و عمر طولانی تری دارد و در زمان استفاده از لوازم برقی، فشار کمتری به سیستم برق پژو 405 وارد میشود.

آیا باتری شما اتمی و خشک است؟

بله، باتری های عرضه شده برای خودرو پژو 405 توسط باتری رسالت اتمی و خشک است.

از کجا بفهمیم باتری خودرو پژو 405 خراب شده است؟

بهترین راه تست سلامت باتری استفاده از دستگاه تستر کنترل سلامت باتری می باشد و تیم باتری رسالت قبل از نصب باتری با دستگاه سلامت باتری شما را کنترل می نمایند.

مواردی که نشان می دهند باتری پژو 405 شما خراب است:

  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری 2 سال یا حدود40،000 کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت پژو 405 تغییر پیدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای “تق تق” و یا “یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر پژو 405 وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ریموت باز نمی شود و یا سیستم صوتی کار نمی کند.
  • با توجه با راهنمای روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغییر رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی پژو 405 کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغییر پیدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسید نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *